3.10.10

The Manga Guide to Calculus



Çizgi romanın eğitim amacıyla kullanılması Batı'da oldukça yaygın bir uygulama; bu konuda daha önce bir çok bilimsel makale okuduğumu hatırlıyorum. Bizde de, geçmişte, eğitim amaçlı çizgi romanlar yayımlanmıştı; ancak hatırladıklarım daha çok "resmi tarih"in veya "İslami değerler"in öğretilmesine yönelikti.

Geçenlerde bu konuda ilginç bir örneğe rastladım: Manga ile matematik, fizik, biyoloji, vb. öğreten bir kitap serisi. Türkiye'de de ilköğretim müfredatındaki bu tür dersler için böyle kitaplar hazırlanabilir.

1 yorum:

Kurtgozlu dedi ki...

NTV'nin geçen bayram aldığım kuantum teorisi kitabıda benzer özellikler içeriyor dili sade samimi kullanmaya çalışmışlar ve tüm sayfalar çizimlerle ve konuşma balonlarıyla dola ama verdiğim parayayazık ddim hiç olmamış, aynı serinin şizofreniyle ilgili olanınıdaalmıştım biri benden aşırdı ya çokdaüzülmedim onudabeğenmemiştim fazla yüzeysel bir seri olmuş diğer kitaplarına bakmayı bile düşünmüyorum